7 d’agost del 2010

Cupcakes!

Dilluns em vaig atrevir a provar de fer cupcakes i la veritat és que va ser tota una odissea! Primer, trobar els ingredients....després de recórrer unes quantes botigues i més d'un supermercat vaig trobar 4 coses de decoració, aromes i colorants al Hipercor...si una cosa tenen bona els americans, és que des del Walmart, passant pel Publics i acabant al Macy's trobes tot el que la química culinària et pugui donar. Definitivament a aquí no! i tot i que jo sóc més de la cuina natural, quan ve de gust fer invents a la cuina i deixar anar la imaginació es troba a faltar... Bé! al que anàvem: la recepta! jo la vaig treure de directoalpaladar i la veritat és que és senzilla, encara que no tinguis masses dots per la cuina com jo... Ingredients per 24 cupcakes: - 400 gr de sucre, 300 gr de mantega, 4 ous, 1 baina de vainilla, 2 cullerades cafè de aroma de vainilla, 300 ml de llet, sal, 3 cullerades de llevadura en pols i 300 gr de farina (si pot ser amb llevadura millor). - Per la cobertura, que jo vaig fer de llimona perquè no vaig trobar més aroma. Vaig fer servir: 400 gr de mantega, 400 gr de sucre glas, 4 cullerades d'aroma, 4 cullerades de llet i colorants varis segons el color que vulguem donar. Recepta: -Primer es barreja per un costat la mantega amb el sucre fins que quedi una massa esponjosa i s'incorporen els ous un a un per què s'absorbeixin bé. - A un altre bol incorporem la farina amb la sal i la llevadura en pols i en un tercer bol la llet amb la baina i l'aroma de vainilla. -Afegim la barreja de farina a la de mantega i sucre a poc a poc perquè es vagi absorvint bé. Quan estigui tot ben barrejat incorporem també la llet fins que s'absorbeixi i quedi una massa uniforme i esponjosa. -Posem la massa en els motlles de magdalenes -no s'ha de posar massa quantitat, més o menys la meitat, jo em vaig passar!- i es posen al forn a 170ºC durant 25 minuts. Quan els treiem del forn els deixem refredar - es poden posar a la nevera per anar més ràpid- i mentres preparem el frosting barrejant tots els ingredients fins a fer una buttercream. Un cop tinguem la crema, es divideix en tants colors com vulguem fer i s'incorpora en cada un el colorant necessari -les quantitats vénen en l'etiqueta del colorant ja que depèn de cada marca-. Un cop fet, es decora primer amb el frosting de color amb una màniga pastelera i després amb tota la imaginació que hi vulguem posar! Jo vaig optar per confetti de sucre, fideus de xocolata, lacasitos...etc. Que vagi de gust!!

4 comentaris:

  1. Ei! Et felicito per la feina, ho trobo divertit, de cap manera voldria treure't la il·lusió i està molt bé que ens ho ensenyis, però...
    És horrorós! Això no fa molt de mal a l'estómac?! Un cop t'ho has menjat, no et transformes en un monstre de marenga com el de ghostbusters? El sucre que ingereixes, a on va?
    Ara entenc les pel·lícules americanes, els parcs d'atraccions, les noies rosses de color de rosa i en Whalt Disney...!

    Un bon rus, un bon bisbalenc, un recuit, una crema cremada, uns brunyols de l'empordà, un jesuïta, unes galetes de massapà, etc etc etc.

    Un dia d'aquests quedem i ens ho fas... jo us faré un arròs a la cassola.

    Salut!
    C

    ResponElimina
  2. jajajajaj Carles! Tu saps la grassa animal que porta el Bisbalenc??! i et confessaré una coseta...també porta aroma :( ara, no et negaré que és més bo que els cupcakes! :)

    Hi ha un secret per no transformar-te en Hansel i Gretel: només te'n pots menjar un cada any, però no ho diguis a ningú, perquè a vegades el mòn de sucre, colors i banyat amb confeti de xocolata és molt més divertit.

    Ens veiem el 13 a la plaça del castell ;)

    ResponElimina
  3. JO ELS HE PROVAT DE FER AQUESTA SETMANA.
    ELS MEUS FILLS ENCARA FLIPEN !!!!

    DÚNIA.

    ResponElimina
  4. Hola Dúnia! quina il·lusió!!! Segur que varen quedar boníssims! :) Pels nens són genials, els hi encanten amb tants colors...

    ResponElimina

Related Posts with Thumbnails