10 de novembre del 2010

De gran vull ser Pierre Michon

He de confessar que si em demanes què vull ser de gran et diré que escriptora - i tenir un bar :) - però escriptora de veritat, narradora de la meva realitat. M'agradaria ser Pierre Michon: començar a escriure als 40, viscuda, llegida i que la meva primera obra fos com Vides minúscules, una obra fabulosa. Demano poc, oi? ;) Explico tot això perquè fa temps que aquest senyor ocupa un lloc destacat dins les meves lectures preferides. Vides minúscules em va obsessionar, és un nou gènere en sí mateix. Una nova manera d'autobiografar-te sense parlar de tu. Llest, culte, obsessionat per Rimbaud i tocat per Borges, té el do d'escriure prosa amb el to de la poesia de Baudelaire. Anagrama aquest any ha publicat Onze, la seva última obra que ha tardat 15 anys en preparar i que arriba a aquest país amb el Premi de Novel·la de l'Acadèmia Francesa sota el braç. Com qui planeja un viatge, jo faig plans per conquerir el temps i tornar a endinsar-me dins de la literatura de Michon. Tot un plaer, sens dubte!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts with Thumbnails