2 de novembre del 2010

La Xina

Amb les meves amigues qualsevol excusa és sempre bona per quedar per dinar en un lloc especial :) i el dilluns aprofitant que era festiu, la Lucia ens va proposar d'anar a dinar a la Xina, a les Rambles cantonada Pintor Fortuny. A part del deliciós i preciós que és el lloc, l'edifici és molt emblemàtic per la família de la Lucia, ja que el restaurant es troba a l'antiga sèu de la Companyia General de Tabacs de Filipines, on el seu besavi va ser el director general durant molt anys i posteriorment el seu tiet avi, el poeta Jaime Gil de Biedma. Es diu que molta part de l'obra del genial Gil de Biedma va ser escrita allà, mentre ell ocupava un alt càrrec de la companyia. La veritat es que mentre ho explicava la Lucia, semblava que te'l poguessis imaginar, en el seu gran despatx, cigarro en una mà i l'altre recolzant-hi el cap, mentre repassava la mètrica d'algun poema...(m'ha fet gràcia que he trobat una foto molt similar a la meva imatge mental xxddd). A part del restaurant del grup Tragaluz, a l'edifici de finals del S. XIX també s'hi troba l'Hotel 1898 (nom en memòria de la descolonització espanyola) una joia de la decoració. Varem dinar molt bé, la companyia per suposat sempre ajuda molt :) però el restaurant, que és de cuina xinesa, és realment bo, la decoració està molt cuidada i el personal és amable. Al sostre hi ha un immens drac de paper preciós!! Jo ja me l'hagués endut per casa, però crec que no tinc prou casa encara per què m'hi càpiga ;)/// L'edifici del 1880 de l'arquitecte català Josep Oriol Mestres i Jaime Gil de Biedma treballant a la sèu de la companyia: El deliciós restaurant La Xina:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts with Thumbnails